You better Belize it! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Evelien Norbart - WaarBenJij.nu You better Belize it! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Evelien Norbart - WaarBenJij.nu

You better Belize it!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

12 November 2014 | Belize, Caye Caulker

Het laatste verslag is al een tijdje geleden, dat komt waarschijnlijk vanwege het motto wat ze hier in Belize overal gebruiken: Go slow! Dus dat is wat ik de afgelopen tijd heb gedaan, going really slow!

Het wordt een kort samengevat verhaal want het is heel erg moeilijk om bij te houden wat ik allemaal gedaan heb. De tijd vliegt en ik kan niet onthouden welke datum het is en hoeveel dagen ik nog heb. Dus misschien is het verhaal ook een beetje verwarrend.

Voor ik naar Belize ben gekomen zat ik in Lanquin en Semuc Champey. Ik sliep daar op een enorm gave plek: de Zephyr lodge. De Zephyr lodge was in the middle of nowhere, ze hadden geen internet en ik sliep half buiten maar het was fantastisch!

Heel veel gezellige mensen en een party sfeer. In de bus naar Lanquin heb ik twee Nederlandse meiden ontmoet: Kim en Vera. Kim en Vera wonen beide in Breda en Kim woont zelfs in Tuinzigt, twee straten van mijn oude huis. Zo werd een nieuwe vriendschap geboren. Vanaf die dag hebben we alles met z'n drieen gedaan. In Lanquin zelf was niks te doen maar Semuc Champey was fantastisch. We hebben getubed op de rivier, we zijn naar de batcaves geweest wat heel gaaf was. Zodra het donker wordt kun je daar alle vleermuizen naar buiten zien vliegen. En we hebben de candle caves gedaan, de candle caves is waarschijnlijk het engste wat ik ooit in mijn leven gedaan heb. Je gaat met een groep een grot in, in het water, met alleen een kaars. Het was twee uur kruipen, klimmen, zwemmen. Dat alles door hele kleine en krappe ruimtes met heel weinig licht en hele enge grotspinnen. We zijn ook naar de natural pools geweest in Semuc Champey, prachtig!

Na vijf dagen was het eindelijk weer tijd om te gaan, richting Flores. Een busrit die zeven uur zou duren maar waar wij zeker meer dan twaalf uur in hebben gezeten. Flores is een klein stadje wat half in het water ligt. We zijn daar met een bootje naar Jorge's Ropeswing gegaan, een touw heel hoog in de boom waar je hoog in klimt, springt en swingt en dan in het meer springt.

Vanuit Flores ben ik een dag heel vroeg opgestaan 03:00 wel te verstaan, om Tikal te zien. De grootste Maya ruine van centraal Amerika. Ik deed de sunrise tour, helaas geen sunrise gezien.. Maar het was mooi om zo'n enorm Maya complex te zien.

Na Flores hebben we een bus genomen naar Belize. Deze bus viel ontzettend mee, we waren redeijk snel in Belize. Van Belize city zijn we direct naar Caye Caulker gegaan, een eiland zonder auto's en veel: ''going slow''.

We hebben een nacht in het hostel: Dirty McNasty geslapen, wat absoluut zijn naam eer aan doet dus zijn we de volgende dag verhuisd naar een kamer met drie bedden.
We zijn gaan snorkelen in Shark ray alley: met enorme nurse sharks. Die trip hebben we ontzettend veel beesten gezien, schildpadden, sting rays, eagle rays, barracudas etc.
Na een aantal dagen moesten Kim en Vera richting Mexico, dus hebben we een enorm emotioneel afscheid gehad en toen was ik weer ''alleen''.

We hebben veel gezwommen, gezont en gefeest. Je verliest de tijd en de dagen hier op Caye Caulker. Ik ben inmiddels zo ver dat ik iedereen op het eiland ken incl. alle locals. Ik zou gisteren met een drie daagse zeiltrip meegaan, omdat er andere mensen van het hostel mee wilde waar ik nu inzit heb ik het verschoven naar woensdag. Woensdag hadden drie mensen gecancelled, dus nu ga ik vrijdag. Vrijdag, zaterdag en zondag ga ik zeilen naar andere eilanden. Drie dagen island hopping, vissen en feest. Vanuit daar ga ik proberen naar Utila te komen, de Bay islands van Honduras. Hopelijk kan ik vanuit daar dan naar het vliegveld waar ik van terug naar huis vlieg, want ik heb nog maar negen dagen... Wat echt veel te kort is.

Dat was heel kort en krachtig, zie de foto's op facebook voor meer beeldmateriaal.

  • 13 November 2014 - 09:12

    Reinder Luinge:

    Wat een avontuur. Kan je later je kleinkinderen mee wakker houden! Maar wel mooi. Verder nog een fijne reis en tot ziens.
    Opa R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 10 Feb. 2011
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 23908

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 03 Mei 2017

Incredible India

29 Juni 2016 - 01 Augustus 2016

Werken op Aruba

07 Mei 2013 - 07 Mei 2015

emigreren en werken in Zwitserland

16 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Backpacken Centraal Amerika

04 September 2014 - 08 September 2014

Toutes les couleurs de Marrakech

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Kenya :)

Landen bezocht: