Hasta luego Centraal Amerika! - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Evelien Norbart - WaarBenJij.nu Hasta luego Centraal Amerika! - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van Evelien Norbart - WaarBenJij.nu

Hasta luego Centraal Amerika!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 November 2014 | Honduras, Tegucigalpa

Nou daar zit ik dan.. In een hostel in Tegucigalpa, Honduras te wachten tot ik morgenochtend naar het vliegveld gebracht word. Om 7 uur richting het vliegveld en rond 11:50 uur vliegen als alles goed verloopt!

De afgelopen 1,5 week was een rollercoaster van ervaringen! Op vrijdag vertrokken we met een enorme catamaran van Caye Caulker. We hebben heel de dag gezeilt, gevist, gezont en naar een heeeele hoop reaggea geluisterd. De eerste avond kwamen we aan bij onze slaap bestemming; Rendez-vous island. Een prachtig onbewoond eiland waar wij onze tentjes op mochten zetten. Er werd door de bemanning voor ons fantastisch gekookt en daarna werden er allerlei soorten drankspelletjes uit de kast getrokken zoals: drinking Belizean shitpaper en Swedisch horse racing.. Om een uur of 23:00 kon niemand meer recht naar zijn of haar tent, wat een mooie gelegenheid was om naar de melkweg en miljoenen sterren te kijken! Een van de mooiste sterrenhemels die ik ooit heb gezien.

De volgende dag werd iedereen al vroeg uit bed getrommelt voor het ontbijt(wat voor sommige wat tegen viel)en daarna gingen we verder zeilen naar het volgende eiland. Elke dag maakte we 2/3 stops om te snorkelen en te zwemmen. Elke dag werden alle maaltijden en tussendoortjes bereid, super luxe! De tweede dag heeft het helaas ook veel geregent maaaar ik heb wel een barracuda van 1,5 m gevangen!!!! Dus op het volgende eiland; Tabacco Caye, werd er niet alleen kreeft gegeten maar ook barracuda steaks! Deze avond was iets rustiger met biertjes en dansjes bij het kampvuur.

De laatste dag hadden we gelukkig nog met veel zon kunnen zeilen richting Placencia. Hier ben ik een nacht gebleven want het was echt drie keer niks. Ik had met mn Chinese reismaatje, TK, afgesproken dat we de volgende dag optijd naar Punta Gorda en Punta Barrios zouden gaan voor de boot naar Utilla te halen.

Om 6uur werden we ineens uit bed getrommelt dat we wakker moesten worden omdat we anders de boot zouden missen. O onderweg werd het voor mij duidelijk dat ik minstens twee dagen nodig heb om naar Utilla te komen en ook weer twee dagen om in Tegucigalpa te komen. Er was een hoop tropische storm op komst dus met de risico's dat boottrips en vluchten gecancceled zouden worden heb ik besloten om niet naar de Bay Islands en Utilla te gaan.

In plaats van nog een paar dagen strand heb ik vier dagen doorgebracht in een moeras in Livíngston. Een deel van Guatemala waar je het Garífuna volk hebt. Een volk wat SpaansFrans/Kreols en Garífunu door elkaar spreekt. Ik heb hier nog een aantal dagen gechilled in een cool hostel en heb geleerd hoe Garífuiaans moet koken. Heel veel van de dagtrips waren helaas gecancelled door de hevige regenval wat het onmogelijk maakte om echt iets te ondernemen. Op donderdag ochtend 05:00uur begon ik mijn reis richting Tegucigalpa,Honduras.

Na veel boten, bussen, taxi's, border crossing en currency changes kwam ik om 17:30uur eindelijk aan op het busstation van Tegucigalpa. Van TK had ik in San Pedro Sula al afscheid genomen, zij ging door naar Utilla. San Pedro Sula is overigens DE nr. 1 hoofdstad van heel de wereld waar de meeste moorden worden gepleegt, snel weg hier dus! Eenmaal in de taxi in Tegucigalpa; weet die pannekoek niet waar hij heen moet. Rijden we nog een 45min extra rond totdat ik ineens het bord van het hostel zie, gelukkig! Betaal ik de chauffeur, probeert hij me ook nog af te zetten. Eindelijk in het hostel, eerste wat deze flippo probeert is mij weer afzetten... Heel vervelend dit! Eenmaal een bedje uitgezocht en spullen geinstalleerd, snel in mn eentje in het donker wat te eten halen en opzoek naar een handdoek. Dat was best wel eng! Gegeten had ik en een handdoek... Tja.. De topjes van de h&m functioneren ook prima toch?!
Zie jullie zaterdag, 1 nachtje slapen en dan: sit back, relax and enjoy your flight!

X Eef

  • 21 November 2014 - 09:45

    Reinder Luinge:

    Hallo Evelien,
    Spannend en verschrikkelijk interessant. Zal toch blij zijn als je weer helemaal heel terug bent. Moet wel een geweldige ervaring zijn.
    Groetjes
    Opa R.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 10 Feb. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 23946

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 03 Mei 2017

Incredible India

29 Juni 2016 - 01 Augustus 2016

Werken op Aruba

07 Mei 2013 - 07 Mei 2015

emigreren en werken in Zwitserland

16 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Backpacken Centraal Amerika

04 September 2014 - 08 September 2014

Toutes les couleurs de Marrakech

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Kenya :)

Landen bezocht: