University? I do not want to Goa.. - Reisverslag uit Manipala, India van Evelien Norbart - WaarBenJij.nu University? I do not want to Goa.. - Reisverslag uit Manipala, India van Evelien Norbart - WaarBenJij.nu

University? I do not want to Goa..

Blijf op de hoogte en volg Evelien

22 April 2017 | India, Manipala

Na alle slechte verhalen die ik gehoord heb over India was de eerste ontmoeting met Mumbai(Bombay) erg aangenaam. Een warme en drukke stad vol met lieve, aardige en behulpzame mensen.

We (Ilse, Mylene en ik) hebben 3 dagen in Mumbai vertoefd, heerlijk gegeten, wat gefeest en alle hoogtepunten gezien (hoewel wij vaak meer het hoogtepunt waren voor de inwoners van Mumbai, blijft toch raar die blanke mensen met licht haar en lichte ogen).

Macky, een vriend van Ilse woonachtig in Mumbai, nam ons overal mee naartoe, bracht ons overal heen en liet ons alles zien.
Bij hem thuis kookte zijn moeder voor ons en in de stad nam hij ons mee uit eten! Een prachtige kans om de Indiase cultuur van dichtbij te zien.

Na 3 dagen in de drukke stad zijn we afgereisd naar Goa, per nachttrein.
Ondanks alle extreme trein filmpjes die ik heb gezien van India viel dit ook reuze mee.
Wel alle deuren open tijdens de reis maar verder prima slaap plek en hele aardige mensen!

In Goa hebben we een aantal dagen goed tot rust kunnen komen, met veel zon, zee en strand! We hebben ons een beetje kunnen opladen voor de zware weken die we voor ons hadden!

Vanuit Goa, hebben we een nachtbus (sleeperbus) genomen naar Mangalore. In de sleeperbus heb je dus letterlijk bedden waar je in kan liggen, beetje eng maar opzich prima.
We werden (na een veel kortere rit dan gepland) ergens op straat gedropt in Mangalore, blijkt Manipal University nog 70km verderop te liggen.
Dus, een tuk tuk van een half uur en daarna nog een taxi rit van 1,5 uur verder kwamen we eindelijk aan op de campus van Manipal University.

Zondag konden we nog even genieten van onze vrijheid en maandag zijn we begonnen aan een 2 weken durende conferentie.
Maandag hadden de studenten van Manipal University een mooi welcome dinner georganiseerd voor ons!

Inmiddels zit de eerste week er al weer bijna op.
Een week met dagen van 9-17u en van maandag tot en met zondag.
Heel de week werk je in groepsverband, en ik doe onderzoek naar traditional health en traditional medicine wat erg interessant is!
We krijgen gedurende week verschillende sprekers en lectures, en gaan op field visits naar faciliteiten die met je onderwerp te maken hebben!

Morgen (zondag) de laatste dag van de eerste week, het vliegt voorbij!

Tot de volgende.... अलविदा

X Eef

• 23 April 2017 - 09:46

Reinder Luinge:

Hallo Evelien,

Bijzondere ervaringen en heel veel te zien. Geweldig. Ga lekker door en geniet ook een beetje.
    Groetjes
    Opa Reinder

• 23 April 2017 - 11:23

Oma Anneke:

Lieve dappere kleindochter Wat een ervaring wij zijn blij dat je het goed maakt hier gaat alles naar wens Irene en Mels komen direct hier lunchen voor de verjaardag van Mels gisterenhet is nog altijd koud weer dus niet naar Drimmelen woensdag naar de uroloog kijken wat hij gaat doen met Opa het beste maar van hopen bij de bridge club waren wij tweede in het algemeen klassement ben wel een beetje trots dit is het zo een beetje nou lieve schat pas goed op je zelf veel liefs ook van Opa Oma