Gibts noch öpis anders als schaffen? - Reisverslag uit Aarau, Zwitserland van Evelien Norbart - WaarBenJij.nu Gibts noch öpis anders als schaffen? - Reisverslag uit Aarau, Zwitserland van Evelien Norbart - WaarBenJij.nu

Gibts noch öpis anders als schaffen?

Blijf op de hoogte en volg Evelien

27 November 2014 | Zwitserland, Aarau


Jazeker, er is nog iets anders dan werken!

Ik ben net terug in Zwitserland van mijn solo-backpack avontuur en van het veel bewogen weekend thuis.
Hier gaat het leven gewoon door, dus toen ik op Basel geland was kon ik gelijk door naar het ziekenhuis om mijn reeks nachtdiensten te beginnen.

Gelukkig een rustige dienst, alleen.. het was de ochtend waar ik het meest tegen op zag. Een normale woensdagochtend waar beide leidinggevende aan het werk waren.

Op deze rustige ochtend heb ik mijn ontslag ingediend, geheel onverwachts voor mijn team.
Gelukkig reageerde ze heel begrijpelijk en snappen ze waarom ik ontslag neem.

Ze probeerde me nog wel even over te halen om langer te blijven totdat ik een baan in Nederland zou hebben. Of misschien wilde ik er toch niet nog even goed over nadenken?! Herzliche dank maar ik heb mijn definitieve besluit helaas al genomen.

Ik heb besloten terug in Nederland te gaan wonen (voor nu..) en dan eerst 2-3 maanden uit te trekken voor het zoeken naar een passende master of vervolgstudie. Het kan natuurlijk zijn dat het niet lukt om een passende studie te vinden. Dan zal ik moeten besluiten of ik in Nederland wil gaan werken of misschien wel weer te gaan reizen.

Ook heb ik bericht gehad van een stichting in Kenia, die samenwerking met mij wil ziet zitten i.v.m. bepaalde projecten.
Ze willen o.a. een dokterspraktijk uit gaan breiden zodat er ook patienten kunnen overnachten etc.
Stel dat studeren nou een no-go is dan is dit een prachtige andere optie.

Dit alles wil niet zeggen dat ik nooit meer terug naar Zwitserland ga. Wanneer alles in de soep loopt en ik blut ben, dan denk ik dat ik snel weer in Zwitserland sta. Dan niet in Aarau maar in een grotere stad, of op een grotere berg. Zürich, Genévè of misschien wel Sankt. Moritz. Wie weet!

Voor nu ga ik genieten van mijn laatste maanden in Der Schweiz (en het geregel eromheen). Hopelijk ga ik morgen of overmorgen al richting Davos om mijn plank onder mijn voeten te binden!

Let's go snow!!

X Eef.

  • 27 November 2014 - 09:23

    Margriet:

    Zoals ik al eerder zei, de wereld ligt aan je voeten.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 10 Feb. 2011
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 23945

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 03 Mei 2017

Incredible India

29 Juni 2016 - 01 Augustus 2016

Werken op Aruba

07 Mei 2013 - 07 Mei 2015

emigreren en werken in Zwitserland

16 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Backpacken Centraal Amerika

04 September 2014 - 08 September 2014

Toutes les couleurs de Marrakech

06 Maart 2011 - 22 Juni 2011

Kenya :)

Landen bezocht: